3 główne oznaki, że potrzebujesz burty do przyczepy

Kupiłeś przyczepkę samochodową. Z czasem okazało się okazało się jednak, że „czegoś jej brakuje”. Zakup nowego produktu to spory wydatek, na który z jakichś powodów nie chcesz lub nie możesz sobie pozwolić. Co robić? Twoje problemy mogą rozwiązać burty do przyczep, a możesz to poznać w kilku sytuacjach.

Kupiłeś przyczepkę samochodową. Z czasem okazało się okazało się jednak, że „czegoś jej brakuje”. Zakup nowego produktu to spory wydatek, na który z jakichś powodów nie chcesz lub nie możesz sobie pozwolić. Co robić? Twoje problemy mogą rozwiązać burty do przyczep, a możesz to poznać w kilku sytuacjach.

Czym są burty do przyczepy?

Burty do przyczepy – nazywane nadstawkami do burt lub burtami BIS – to nic innego, jak dodatkowe elementy będące pionowym przedłużeniem jej przestrzeni załadunkowej. Okazują się niezastąpionym dodatkiem, gdy zaczyna Ci brakować miejsca, a przykrycie ładunku plandeką nie będzie dostatecznym sposobem jego zabezpieczenia. Wybór burt do przyczep na rynku jest szeroki, a ich specyfika zróżnicowana, dlatego z jednej strony warto dobrze zapoznać się z konkretnym produktem, z drugiej – można go dopasować do indywidualnych preferencji.

3 główne oznaki, że potrzebujesz burty do przyczepy

Nie oszukujmy się – kupując przyczepkę do samochodu, trudno przewidzieć, czy za kilka lat nie będzie nam potrzebne „coś większego”. W takiej sytuacji wiele właścicieli rozważa zakup nowej przyczepy. Okazuje się jednak, że nie trzeba od razu angażować się w taki wydatek – wystarczy dobre rozeznanie w potrzebach, by stwierdzić, że rozwiązanie może stanowić zakup burty do przyczepy.

Przeczytaj też:  Najlepszy olejek do brody - jak wybrać i dbać o brodę?

Brakuje Ci miejsca

Głównym i najczęstszym, a zarazem dość ogólnym problemem jest brak miejsca, czyli ograniczona przestrzeń załadunkowa. Burta do przyczepy nie rozszerzy jej w sensie horyzontalnym, stanowi natomiast podwyższenie podstawowej burty. Dzięki temu możesz załadować do przyczepy więcej (piętrowo) lub umieścić w niej przedmioty wyższe, o większych gabarytach, a potem sprawnie zabezpieczyć, np. plandeką.

Potrzebujesz elastyczności przewozowej

Elastyczność to pojęcie szerokie. W kontekście przewożenia ładunków przyczepką dotyczy zarówno kwestii miejsca czy wielkości towaru, jak i jego rodzaju. Na rynku znajdziesz dwa podstawowe rodzaje burt: pełne i siatkowe – czym się różnią?

Burty pełne wykonane są najczęściej z pełnej blachy (walcowanej na zimno i ocynkowanej), a ich wysokość sięga 40 cm. Sprawdzają się w przypadku przewożenia materiałów drobnych, sypkich i trudnych do zabezpieczenia pasami transportowymi. Gwarantują wysoką sztywność i maksymalne bezpieczeństwo, sprawdzając się w tym kontekście znacznie lepiej niż klasyczny stelaż z plandeką.

Burty siatkowe to konstrukcje ażurowe, lżejsze, ale nadal wytrzymałe. Nadają się do przewozu lżejszych, ale dużych objętościowo ładunków – również takich, gdzie ważną rolę odgrywa wentylacja (np. liście, gałęzie, rośliny itp.). Zaletą burt siatkowych jest niższa waga, co ma istotne znaczenie w kontekście dopuszczalnej masy całkowitej i ładowności przyczepy, a także łatwości montażu oraz demontażu. Podobnie jak burty pełne dobrej jakości burty siatkowe wykonane są z blachy ocynkowanej (zabezpieczonej przed korozją).

Jeśli permanentnie lub czasami brakuje Ci miejsca w przyczepie lub przewozisz zróżnicowane materiały, rozważ wybór którejś z takich burt. Możesz wyposażyć się oczywiście i w jedne, i drugie, zmieniając je w zależności od zapotrzebowania.

Wykorzystujesz przyczepkę jako przestrzeń magazynową

Przyczepka samochodowa to nie tylko „przedłużenie bagażnika”. Wielu właścicieli wykorzystuje je jako przestrzeń magazynową na posesji czy w ogrodzie. Jeśli Twoje potrzeby w tym zakresie rozszerzają się (lub prawdopodobnie będą) – rozważ zakup burty, zamiast od razu inwestować w nową przyczepkę lub niemobilny magazyn.

Przeczytaj też:  Shima - profesjonalna odzież motocyklowa
Tagged with: